Balik Kampung


Bismillahirrahmanirraheem
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Salam penuh kasih dan sayang..hehehe.. Bagaimana dengan iman kita hari ini?? harap berada dalam keadaan baik...semoga iman kita semakin hari semakin bertambah kuat keimanan kita...macam malaikat..hehe. Tapi hakikatnya iman kita sebagai manusia biasa ni memang sentiasa bertambah dan berkurang.Dengan sebab itu, kita tak boleh lari dari memperbaharui iman kita setiap masa dan sentiasa mencari keredhaanNya serta mengembalikan ruh-ruh kita ke dalam kemanisan iman itu. sesungguhnya Rasulullah s.a.w sentiasa mengamalkan doa ini:
"Wahai Tuhan yang sentiasa membolak-balikkkan hati , tetapkanlah hati ini dalam agamaMu"

______________________

Nak balik kampung neh..esok..yippee~~~ seronok sangat. Da dua bulan tak balik. Really miss my hometown..miss my family.. rindu abah+ma+kak long+emi+awu+nasih+ijat+fatin+farhana+me mucuk2 (harith+haziq)
ramainya pamily saya..hehe..ya..i have big family..really luv it..sangat meriah woo~~hehe

Saya bercuti 2 bulan lebih, lame tuh. Apa nak buat eh? Actually, i have a long list of plan. Tp xleh gtaw kat sini...sebelum terlaksana...(takut tak terbuat..huhu). tapi insyaAllah sedaya upaya akan dilaksanakan setakat termampu. nak kena bermujahadah ni. Tapi, apa yang pasti cuti kali bakal terisi dengan perkara berfaedah dan bukan dengan membesarkan body dengan makan,tidur & tv. Oh noo..aktiviti ni akan dikurangkan. insyaAllah. Mujahadah tu penting, kalau tak kuat sah plan yang da rancang ni tak terlaksana.

Selalu kawan-kawan kat ukm ni cakap, balik kampung jaga iman sebab selalunya bila balik kampung iman kita akan cepat berkurang bila tak dijaga. mana tak nya, banyak godaan. Dengan TV yang macam2 cite.Then, xde kawan yang slalu nasihatkan kita. Pastu da xde jadual kuliah tetap. Banyak masa kosong. Kelapangan masa boleh membunuh. jadi, cubalah isi masa yang terluang tu dengan perkara berfaedah.

Dan plan saya...jeng2..(tadi kate xnak cakap)..huhu.. plan biase2 boleh gitaw. Saya nak abeskan baca buku Quranic Law of Attraction..da lame beli, x berkesempatan nak baca.hehe. Masa mula2 beli dulu excited post kat facebook "is now reading quranic law of attarction". Alih2 bace kata2 pengantar je nagn pendahuluan je..haha.. Berazam tuk abiskan buku tu..MESTI2.. da abes bace ti saya post ape yg paham dari buku tu.

OK. x sampai beberapa jam lagi saya da nak blik umah

__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__

flight kul 11..insyAllah kul 12 lebih smpai umah. Doakan saya selamat sampai dan dimudahkan urusan. Doakan saya semoga terpelihara daripada perkara2 yang boleh menurunkan tahap keimanan. Doakn semoga saya dapat melakukan sesuatu..x banyak , sikit pon jadi la..sumbangan terhadap agama saya. Itu harapan saya tuk cuti kali ni. (。◕‿◕。)

And then, lastly..(ade lag..)... Buat kawan2 kat yg len..Selamat bercuti... Me gonna miss u'oll.. Atikah Shariff, armiza aris, hatika kaco, adnin, alia athila, nasihah rashiqah dan lain2..x tersebut..hehe...

[̲̅I̲̅] [̲̅L̲̅][̲̅o̲̅][̲̅v̲̅][̲̅e̲̅] [̲̅U̲̅]


No comments: